’Beleid gemeenten Schagen en Hollands Kroon leidt tot massaal ontslag in Thuiszorg’

• maandag 5 oktober 2015
  • Categorie: , ,
  • SCHAGEN - Volgens de vakbond FNV zijn de gemeenten Schagen en Hollands Kroon met hun beleid schuldig aan massaal ontslag in de thuiszorg.

Door Michiel Snik - 5-10-2015,

,,De gemeentebesturen van Hollands Kroon en Schagen zijn binnenkort niet meer bereid om te zorgen voor een schoon en leefbaar huis voor inwoners die daartoe niet (langer) zelf in staat zijn’’, zegt Cor de Beurs van de FNV.
    Naar de mening van vakbond FNV Zorg & Welzijn kunnen deze gemeenten helemaal niet stoppen met deze wettelijk bepaalde zorg. ,,De inmiddels gevoerde FNV-acties en rechtszaken hierover sterken de vakbond alleen maar in die opvatting’’, zegt De Beurs. ,,Dit foute beleid van beide gemeenten gaat leiden tot ontslag van heel veel werknemers die dit werk doen in de gemeente Schagen en Hollands Kroon. Onder hen heerst dan ook veel ongeloof en onduidelijkheid.’’
    In Schagen verliezen door de bezuinigen zo’n 85 mensen hun baan en in Hollands Kroon gaat het om ruim honderd thuiszorgmedewerkers.
    Om het verzet te bundelen houdt de FNV Zorg & Welzijn komende vrijdag een informatie-bijeenkomst voor alle mensen die werkzaam zijn in de huishoudelijke thuiszorg in deze twee gemeenten. De bijeenkomst is voor zowel FNV-leden als niet-leden en begint vrijdag om 20.00 uur in Slothotel Igesz, Markt 22 in Schagen.

NHD