Acties tegen 'achterlijke' locatie windpark N33 worden harder

• zaterdag 10 oktober 2015
  • Categorie: , ,
  • MEEDEN - Hardere en meer onvriendelijke acties. Die voorziet de actiegroep Storm Meeden, nu het kabinet de voorkeurslocatie voor het windpark N33 heeft aangewezen.
    Er komen 27 windmolens ten noorden van Meeden en twee rijen van vier aan de N33 bij Veendam. Volgens minister Kamp staat het windpark zo op de grootst mogelijke afstand van woningen.

Rampzalig
    Jan Hendriks van Storm Meeden: 'De hoogspanningsmasten van zestig meter hoog beheersen nu het uitzicht. De windmolens zijn drie keer zo hoog en daar komen er 35 van. Een aantal jaren geleden was dit al een rampzalig plan en dat is het nog steeds. De mensen hier hebben het helemaal gehad, maar daar komen ze nog wel achter'.

Wassen neus
    Lies Zondag van Tegenwind N33 gaat niet bij de pakken neerzitten: 'Het gaat ons niet alleen om het uitzicht, maar ook om de manier waarop met mensen wordt omgegaan'. Zondag noemt de inspraakprocedures een 'wassen neus'. 'Maar we hebben zeker invloed, dus we gaan gewoon door.'

Achterlijk
    Wethouder Henk Jan Schmaal van de gemeente Veendam noemt de gekozen locatie voor de windmolens een 'achterlijke' plek. 'Er zijn veel betere plekken in Noord-Groningen, waar niemand er last van heeft.'

De gemeente Veendam heeft de kwestie doorgespeeld aan juristen. 'De zaak is voor 99,8 procent rond, maar we gaan kijken waar de kleine openingen zitten', aldus Schmaal. 'Zelf kan de gemeente niet veel doen, maar ze zal wel burgerinitiatieven ondersteunen.'

P.v.d. Munnik zei

Omdat dit kabinet nog hoogstens 20% vertegenwoordigt van alle kiezers en weigert te luisteren naar wat de kiezer wil zullen er binnen niet al te lange tijd grote onlusten ontstaan. De kiezer heeft het helemaal gehad met dit kabinet wat gewoon doorgaat met het uitvoeren van haar dubbele agenda. Gemeentebesturen en Provincies voeren uit wat dit kabinet voorschrijft en schofferen daarmee de kiezers. Uiteindelijk zal dit leiden tot heel veel ellende en zelfs tot doden. Hebben we er wel eens bij stil gestaan dat een golf van besmettelijke ziektes ons zal treffen vanwege de toestroom van zogenaamde vluchtelingen?
    Er zijn lang niet genoegvaccinaties voorhanden om ons te helpen tegen een uitbraak van tbc, Hepatitis A, B, C, schurft, enz.? Is het zich ervan bewust dat er in sommige gevallen helemaal geen vaccinaties zijn?