Aangifte wegens smaad van Peter Reender tegen vijf dissidente Stadspartijers

• woensdag 14 oktober 2015
  • Categorie: , ,
  • DEN HELDER - Fractievoorzitter Peter Reenders van de Stadspartij doet donderdag aangifte wegens smaad tegen de vijf dissidenten Carlo Assorgia, Daniëlle Pater, Marcel de Knijf, Paul Koopman en Joke Vorstman.

Door Delano Weltevreden - 14-10-2015,

,,Er wordt van alles en nog wat over mij geroepen wat niet waar is. Zoals dat ik al lang onderhandelde met oppositiepartijen over een nieuwe coalitie. Dat is niet waar, maar ze roepen het wel steeds. En anderen nemen dat over. Daar hebben mijn gezin en ik last van. Ik word in mijn goede naam en eer aangetast. Daarom doe ik aangifte van smaad. Dat doe ik na overleg met mijn advocaat. Ik heb ook burgemeester Koen Schuiling hiervan op de hoogte gesteld.''
    Volgens het partijbestuur zijn de dissidenten geroyeerd omdat zij een hetze voeren tegen Reenders en het partijbestuur. ,,We hebben er genoeg van. Nu er een strafbaar feit is gepleegd is voor ons de maat vol. Met hun acties beschadigen zij de partij enorm'', zegt interim-voorzitter Robert Klein. Ook zijn bestuur heeft burgemeester Schuiling ingelicht over de aangifte tegen Assorgia.
    Partijbestuur en fractie gaan ervan uit dat zij donderdagavond op de ledenvergadering de steun krijgen van een meerderheid van de leden. Assorgia en de zijnen mogen niet het woord voeren. ,,Als een meerderheid toch vindt dat wij het niet goed hebben gedaan, treden we af'', aldus Klein. Reenders zegt dat de huidige coalitie in stand blijft, ook als de leden vinden dat hij en zijn volgelingen niet met VVD, D66, CDA en PvdA in zee hadden moeten gaan.

NHD