Verhuizen ambtenaren valt stuk duurder uit

• vrijdag 11 september 2015
  • Hollands Kroon - Anna Paulowna - De verhuizing van 330 ambtenaren van Hollands Kroon en daarmee gepaard gaande verbouwingen pakken duurder uit dan verwacht. De investering behelst 7,6 miljoen euro.
    Martijn Gijsbertsen

Dat hebben raadsleden gisteravond te horen gekregen tijdens een besloten bijeenkomst. Het plan is ambtenaren van gemeentehuis De Ontmoeting aan De Verwachting in Anna Paulowna te verkassen naar het Kroondomein aan de Burgemeester Mijnlieffstraat. De raad zal daarover naar verwachting 24 september knopen doorhakken.

Omdat De Ontmoeting grotendeels leeg staat, wil Hollands Kroon ambtenaren elders onderdak bieden, zodat partijen uit de' zorg en het onderwijs ruimte in het multifunctionele pand kunnen huren.

Het gaat onder meer om een huisartsenpraktijk, apotheek, fysiotherapeut, logopedist, de GGD, Omring Thuiszorg en basisschool De Meerpaal. Publieksbalie, college en raad blijven in het gemeentehuis. Om ambtenaren in het Kroondomein te huisvesten moet voor bijna 2,4 miljoen worden verbouwd. Onder meer een dakpatio op de eerste verdieping moet voor extra werkplekken

NHD

Enkele jaren geleden moesten de ambtenaren verhuizen naar de Ontmoeting omdat de het oude gemeentehuis aan de Burg. Meinlieffstraat . niet meer voldeed, kosten ruim €18 miljoen. Enkele jaren later kwamen onze bestuurders tot de ontdekking dat het oude gemeentehuis zo gek nog niet was, dus terugverhuisd, kosten €7,6 miljoen en we kunnen er vergif op innemen dat het daar niet bij blijft.
    De Ontmoeting staat leeg en we kunnen er gerust van uit gaan dat het nooit z'n geld meer opbrengt.
    Door dit soort politieke onbenullen die dit soort imbeciele beslissingen nemen worden we geregeerd.

Mooi stukje geschreven hierboven.

Wat moeten we hier nog meer over zeggen.

Een woord is genoeg: S C H A N D E !