Stadspartij 2.0 Den Helder stelt vragen over vertrek havendirecteur Kolff

• vrijdag 11 september 2015
  • DEN HELDER - De Helderse Stadspartij 2.0 zet vraagtekens bij het vertrek van havendirecteur Piet Hein Kolff. Door Bo-Anne van Egmond - 11-9-2015

Volgens bronnen van de fractie zegt de raad van commissarissen van Port of Den Helder na twee jaar het vertrouwen op in Kolff. ,,Naar verluidt om een verschil van inzicht. Dit heeft ons verrast, temeer doordat - voor zover wij hebben begrepen – PODH het vierde kwartaal 2015 boven verwachting positief heeft afgesloten. De PODH onderhandelt momenteel met grote namen en wij kunnen ons voorstellen dat het vertrek van de havendirecteur nu niet direct in het belang is voor deze onderhandelingen'', aldus Daniëlle Pater namens Stadspartij 2.0.

Darom wil de Stadspartij 2.0 van het college van burgemeester en wethouders weten of ze de raad gaat informeren over de verschillen van inzicht tussen de Raad van Commissarissen en de directeur die hebben geleid tot het vertrek van de directeur. ,,En welke acties u als aandeelhouder heeft ondernomen? En, welke consequenties heeft het vertrek van de directeur voor de lopende onderhandelingen en de continuïteit van onze deelneming in relatie tot onze partners?''

NHD