EU Referendum komt er, maar nu begint het pas!

• zondag 27 september 2015
  • Categorie:
  • Namens Forum voor Democratie, Burgercomité-EU, GeenPeil en iedereen die al getekend heeft, ontzettend bedankt voor je hulp!

forum_voor_democratie_logo_final_1800px-wit-1024x127.png
    Heel erg veel dank!

We hebben 451.666 handtekeningen opgehaald met ons gemeenschappelijke initiatief GeenPeil. Dat betekent dat de referendum-drempel van 300.000 handtekeningen ruimschoots is gehaald!

Het begon een aantal jaren geleden, toen wij een petitie startten met als uitgangspunt: geen verdere machtsoverdracht aan Brussel zonder referendum. De politiek zag er niets in – maar nu heeft de bevolking het zelf afgedwongen!

De voorlopige eindstand is 451.666 digitale handtekeningen. Hier komen uiteraard ook nog vele tienduizenden handtekeningen bij van mensen die op papier getekend hebben of op het referendumformulier in de Telegraaf advertentie, die mede door onze bijdrage tot stand kwam. Kortom: bijna een half miljoen handtekeningen voor een EU-referendum!

De Kiesraad gaat nu eerst de handtekeningen controleren en tellen. Daarna wordt er een datum vastgesteld voor het referendum – en beginnen de campagnes. Een hoge opkomst tijdens het referendum wordt nu cruciaal om Den Haag te dwingen de Nederlandse bevolking serieus te nemen. Een uitgelezen kans voor ons om het EU-debat centraal op de publieke agenda te stellen.

U ziet het : Wij praten niet alleen, wij doen ook echt iets! We veranderen Nederland. We beschermen de democratie. En dat allemaal dankzij uw steun! Wij willen nu graag onze organisatie verder professionaliseren en onze activiteiten opvoeren en onze impact verder.

Screenshote Thierry Baudet