Gemeente Hollands Kroon geeft geen antwoord

• maandag 24 augustus 2015
  • Categorie:
  • Een van de grootste ergernissen van de inwoners van Hollands Kroon is misschien wel de slechte communicatie van de gemeente richting de inwoners.
    Steeds vaker bereiken mij klachten dat er niet gereageerd word op via e-mail ingediende vragen van de inwoners.
    Zelfs een ontvangstbevestiging blijft in veel gevallen uit.

Hollands Kroon Plaza: 22 augustus 2015

Wij hebben de proef op de som genomen en hebben een drietal e-mails richting de gemeente Hollands Kroon gezonden
    2 naar de afdeling Communicatie van de gemeente en een naar wethouder Frits Westerkamp die namens LADA in het college is vertegenwoordigd

Het geeft aan hoe het college en haar ambtenaren denkt te moeten omgaan met haar inwoners
    Ik zeg niet dat het in alle gevallen zo gaat maar ik durf hier wel te stellen dat het in heel veel gevallen zo gaat.
    Onprofessioneel gedrag van een organisatie die zegt professioneel bezig te zijn.

Burgemeester Jaap Nawijn zegt te pas en te onpas dat zijn deur altijd open staat voor de inwoners.
    Maar de goede man staat er om bekend dat hij zijn e-mail niet leest
    Dan mag zijn deur wel open staan maar daarmee beantwoord hij de schriftelijke vragen van de inwoners nog niet

De gemeente wil een goede verstandhouding hebben met de inwoners zeggen ze, ze verlangen veel van haar inwoners en wordt het dan geen tijd om ook eens iets terug te geven?
    Een goede communicatie met antwoorden op vragen van de inwoners bijvoorbeeld?
    Een goede verstandhouding komt van twee kanten en niet zoals de slimmeriken van het gemeentehuis denken van een kant

Overigen heb ik het in deze column steeds over e-mails maar het niet beantwoorden van vragen gaat ook per telefoon.
    Ja meneer, mijn collega is er niet en die moet u hebben, hij bent u terug!
    Alleen dat terug bellen laat nog al eens op zich wachten, zeg maar rustig dat gebeurd nooit
    En ook de volgende keer dat je belt is de collega netweg, net zo als die keer daarop en die daarop

Heeft u ook dezelfde ervaring met de gemeente ?
    Wij willen heel graag uw ervaringen weten, u kunt altijd reageren via het reactieformulier

Verslag door: Ruud Swagerman
    Hollands Kroon Plaza

h.oldeboom zei

Ja, we hebben hier een gemeenteraad die zijn macht middels delegatieoverdracht heeft weggegeven en nu met een superlang reces is, een nieuwe oppositiepartij als LADA die zich heeft laten inspinnen en waarom zou de je dan nog antwoord geven op vragen van burgers? Helemaal niet nodig! Het lijkt de EU wel.

Begrijpelijk dat ambtenaren geen reactie geven, die hebben het veel te druk met "thuis werken" en als moeder de vrouw wat vraagt moeten ze klaar staan en dan blijft er natuurlijk geen tijd over om die lastige vragen van burgers te beantwoorden. Overigens blijkt keer op keer dat ambtenaren maar niet willen begrijpen dat ze door die zelfde burgers betaald worden.
    Voor politiciligt het ietsje anders, die zijn ooit eens een keer "democratisch" gekozen en nu ze eenmaal op het pluche zitten zijn ze dat al lang weer vergeten en voeren hun eigen(dubbele) agenda uit.