'Testrapport en dan molen 158 ontmantelen'

Schagen - SINT MAARTENSBRUG - Omwonenden van de windmolen aan de Grote Sloot 158 in Sint Maartensbrug willen dat de gemeente voorwaarden stelt aan het in bedrijf stellen van de turbine. De molen moet op last van de rechter worden ontmanteld, maar draaide gisteren om een potentiƫle koper een werkende turbine te kunnen laten zien.

Door Harry de Jong - 29-7-2015

Omwonenden, verenigd in de Werkgroep Polder B, vrezen dat ze vaker te maken krijgen met testdraaien van de molen. Om te voorkomen dat de ontmanteling van de molen oneindig gaat duren hebben ze als onderdeel Stichting Kritisch Platform de Zijpe de gemeente Schagen voorgesteld toestemming te geven de molen een dag tussen tien uur 's morgens en drie uur 's middags twee uur aaneen te laten draaien. Aan de hand hiervan kan een technisch rapport worden opgemaakt, dat de huidige kandidaat-koper maar ook andere potentiƫle kopers kunnen gebruiken.

'Nadat zo'n rapport is vervaardig is het niet meer noodzakelijk dat de molen er nog langer moet blijven staan en wordt deze terstond afgebroken en verwijderd', schrijft secretaris H. Dasselaar.

Overigens keurt de stichting het in principe af dat de turbine die al weg had moeten zijn met toestemming van de gemeente weer mocht testdraaien. De gemeente Schagen kan inhoudelijk nog geen antwoord geven op de net binnengekomen brief, meldt woordvoerster Ans Heijne.

NHD

_____________________________________

Dossier Grote Sloot 158

Een horeca ondernemer krijgt het bij de gemeente Schagen niet voor elkaar een vergunning voor zijn restaurant in Callantsoog te krijgen. Het hele bedrijf voldoet aan de eisen, er was al personeel aangenomen maar de ondernemer moet naar de rechter om zijn gelijk te krijgen. Een stel totaal incompetente, overbetaalde, doorgedraaide ambtenaren doet niet anders als de ondernemer dwars zitten, uiteraard met toestemming van de politiek
Hoe anders is het gesteld met de illegale molen van Schuijt die werkelijk alles bij die zelfde gemeente voor elkaar krijgt. Zelfs de te voeren processen worden door de gemeente Schagen overgenomen zodat het Schuijt niets kost.
Is er sprake van corruptie bij politici of/en ambtenaren?
Heeft het te maken met verregaande incompetentie van een stel mallotige ambtenaren en/of politici, of betaalt de horeca ondernemer niet genoeg smeergeld aan ambtenaren en/of politici?
Een andere mogelijkheid is nog dat het faciliteren van de molen van Schuijt zoveel ambtenarenuren opslokt dat er geen uren meer overblijven om wel een deskundige ambtenaar het dossier van de horeca ondernemer te laten behandelen.
Hoe je het wendt of keert, het is te idioot voor woorden en dat geeft precies aan hoe het gesteld is in Nederland anno 2015.

Een testrapport?
Waarom, Schuijt kan toch overleggen wat zijn inkomsten jaar in en jaar uit zijn uit dat illegale ding?
Gelul, afbreken die hele handel en nooit meer toestemming geven voor een andere molen aan die crimineel.