Nog een actiegroep tegen windmolens naar Europees Hof voor de Rechten van de Mens

• dinsdag 7 juli 2015
  • AMSTERDAM – Nog een actiegroep tegen windmolens gaat een klacht indienen bij het Europees Hof voor de Rechten van de Mens.

juli 7, 2015 | By
    Het gaat om tegenstanders van 3 geplande windmolens bij het Utrechtse Hagenstein. Eneco wil in de Autena polder de windmolens ontwikkelen.
    Dit meldt het AD dinsdag.
    Onder andere de Stichting Groene Hart, Natuur- en Vogelwacht De Vijfheerenlanden en Stichting Buiten Gezond hebben zich aangesloten. Ook enkele particulieren zijn van plan om de gang naar de Europese rechter te maken.

Ongegrond

Onlangs oordeelde de Raad van State dat bezwaren tegen het bestemmingsplan van de windmolens ongegrond waren. Volgens de tegenstanders is er geen goede onderbouwing gegeven.
    3 jaar geleden hebben winddemonstranten uit het eveneens Utrechtse Houten een rechtszaak begonnen bij het Europees Hof voor de Rechten van de Mens. Zij haalden aan dat de windmolens voor trillingen zouden zorgen die het leven in de buurt onmogelijk zouden maken.