Kerkwegbrug dicht voor zwaar verkeer

Datum:
  • maandag 20 juli 2015
  • in
  • Categorie: , ,
  • Hollands Kroon - Anna Paulowna - De Kerk-wegbrug in Anna Paulowna is afgesloten voor vrachtauto's en landbouwverkeer.Dat meldt de gemeente Hollands Kroon.


    De omleidingsroute wordt met borden aangegeven.


    Uit inspectie is gebleken dat in het brugdek scheuren zitten. Dit is niet een direct gevaar voor personenauto's, motoren, (brom)fietsers en voetgangers. Uit voorzorg wordt wel het zwaar verkeer omgeleid.

    NHD
    ________________________________________________________________

    Brug Kerkweg maand dicht voor zwaar verkeer

    Mike Deutekom 20-7-2015

    Anna Paulowna * De brug in de Kerkweg in Anna Paulowna blijft waarschijnlijk een week of vier afgesloten voor zwaar verkeer. De oeververbinding werd vrijdag plots door de gemeente Hollands Kroon afgesloten voor tractoren en vrachtwagens, nadat uit inspectie was geble ken dat er scheuren zaten in het brugdek. Voor het overige verkeer (auto's, fietsers en voetgangers, et cetera) is de brug wel toegankelijk.

    Hoe lang de Kerkwegbrug exact buiten gebruik blijft voor het zware verkeer weet men bij Hollands Kroon nog niet. Woordvoerster Noortje Slot: „We hebben vandaag overleg gehad met de aannemer en het ingenieursbureau. Er wordt nu een aantal tijdelijke en definitieve herstelmogelijkheden onderzocht en berekend die relatief snel gerealiseerd kunnen worden. Volgende week weten we meer en bepalen we hoe de brug gerepareerd wordt. We proberen binnen vier weken de gekozen oplossing te realiseren. Tot die tijd zal de beperking voor vrachtverkeer en landbouwverkeer in stand blijven."


    NHD





    2 reacties :

    Anoniem zei

    In de gemeente Hollands Kroon rijdt veel zeer zwaar vrachtverkeer en daar zijn de oude bruggetjes en de smalle wegen niet op berekend zoals ook het geval is met het bruggetje bij de Ulkersluis en Van Ewijcksluis .
    Bijv. het bruggetje en de 30km. weggetjes in en rond Van Ewijcksluis waar Coöperatie ZAP nog steeds plannen heeft fors uit te breiden in het centrum van dit ongeveer 200 zielen rustiek gelegen plaatsje.
    Een coöperatie bovendien die daar al jaren in strijd met het bestemmingsplan haar werkzaamheden verricht en dit alles toegestaan door de Gemeente. Er rijdt in het voorjaar en najaar bijzonder veel zwaar vrachtverkeer langs en over de piepkleine bruggetjes en mocht ZAP wel gaan uitbreiden dan zal het zware vrachtverkeer nog meer overlast gaan vormen en wegen en bruggetjes aan gort rijden, alles op kosten van de burgers uiteraard. Bovendien mocht ZAP een bouwvergunning krijgen dan zal de infrastructuur in en rond de oude verpauperde loodsen met gedeeltelijke asbest daken, incl.de verrotte damwand in de jachthaven aangepast moeten worden en dan is het vervolgens de vraag wie dat gaat betalen. De boeren van Coöperatie ZAP zullen die rekening ongetwijfeld bij de gemeente, dus bij de burgers van Hollands Kroon deponeren want de gemeente is tenslotte verantwoordelijk voor de infrastructuur.
    Verder blijft het verbazingwekkend dat Kruiswijk 3 wordt gerealiseerd voor vervuilende bedrijven, milieuklasse 3, 4 en meer terwijl een bedrijf zoals ZAP zeer waarschijnlijk toestemming krijgt haar werkzaamheden midden in het centrum van een dorpje uit te breiden.
    Dit bedrijf hoort ook niet thuis op Kruiswijk 3 maar vanwege het vele internationalee zware vrachtverkeer hoort dit bedrijf thuis op het bedrijventerrein van Wieringerwerf waar het zware vrachtverkeer ongehinderd haar bestemming kan bereiken. Er hangt natuurlijk wel een kostenplaatje aan, maar het bedrijf heeft tegen minimale kosten haar deels illegale activiteiten al meer dan 25 jaar (bouw graanloods) uit kunnen voeren met behulp van de gemeente.

    Anoniem zei

    De oude wegen en bruggen in HK zijn niet meer opgewassen tegen het steeds groter en zwaardere vrachtverkeer. Zware trekkers en vrachtwagens die met meer dan 50km p/u door de dorpskernen razen is levensgevaarlijk. Het is wachten is op een ernstig ongeluk. Personenauto's worden regelmatig bekeurd voor een paar kilometer te hard, maar naar trekkers die meer dan 50 rijden waar 30km is toegestaan wordt niet omgekeken. De bochten in de smalle wegen worden stuk gereden en vormen een gevaar voor het fietsverkeer. Voetgangers zijn al helemaal hun leven niet zeker.

    Een reactie plaatsen