Onderzoek naar vertrek wethouder Geurt Visser

• maandag 15 juni 2015
  • DEN HELDER - Er komt een onderzoek naar de omstandigheden die hebben geleid tot het vertrek van de Helderse wethouder Geurt Visser.

Door Delano Weltevreden - 15-6-2015

Een kleine meerderheid van de Helderse gemeenteraad heeft daar maandagavond toe besloten. De coalitie stemde voor, de oppositie was tegen. ,,Wij vinden dat eerst duidelijk moet zijn wat je wilt onderzoeken, voordat je daar ja of nee tegen zegt. Daarom hebben wij tegen gestemd’’, zegt fractievoorzitter Edwin Krijns van oppositiepartij CDA.

Wethouder Visser werd enkele weken geleden door de rest van het college gedwongen te vertrekken. Hij heeft zich volgens burgemeester Koen Schuiling en de overige vier wethouders onder meer schuldig gemaakt aan onbehoorlijk gedrag tegenover vrouwen in en buiten het stadhuis.

Kinderen

Aanvankelijk was gezegd dat Visser opstapte omdat hij meer tijd met zijn kinderen wilde doorbrengen. Deze krant meldde dezelfde avond nog dat de wethouder financiën onder druk van zijn collega’s was opgestapt.

Wat de exacte onderzoekvraag wordt en wie het onderzoek gaat uitvoeren is nog niet duidelijk. Het college legt de fractievoorzitters zo snel mogelijk een onderzoeksvoorstel voor.

Volgens fractievoorzitter Peter Reenders van de Stadspartij, de grootste fractie, moet de onderste steen boven. ,,Zodat we de discussie daarna voor eens en voor altijd kunnen sluiten.’’

NHD