Onderzoek naar sluiting basisschool in Westerland

• zondag 21 juni 2015
  • Categorie:
  • Hollands Kroon - WESTERLAND - De raad van toezicht van onderwijsstichting Surplus gaat onderzoek doen naar de vervroegde sluiting van basisschool De Dentele in Westerland.

Door Martijn Gijsbertsen - 21-6-2015

__________________________________________________

Raad van toezicht Surplus neemt gang van zaken onder de loep.
    __________________________________________________

De school gaat twee jaar eerder dan gepland dicht. Na de zomervakantie blijven hooguit tien leerlingen over, doordat kleutergroepen worden verplaatst naar De Kei in Hippolytushoef en veel ouders van andere scholieren door die beslissing De Dentele de rug toekeren.

Politieke coalitiepartij Lada had tot onderzoek opgeroepen, maar door de ontstane commotie hadden toezichthouders al besloten de gang van zaken onder de loep te nemen.

,,We vinden dit een hele vervelende aangelegenheid, scholen sluiten is niet onze hobby’’, aldus Onno Nieman, lid van de raad van toezicht.

,,Het spreekt voor zich dat we, ter lering voor de toekomst, deze kwestie zeer serieus nemen. Hoe tragisch ook, sluiting is een feit. Maar we willen wel in bredere kring dan alleen de informatie van onze bestuurder (José Vosbergen, red.) kijken hoe dit gegaan is. Horen ook graag van ouders, personeel, schooldirectie en medezeggenschapsraad hoe zij hier tegenaan kijken.’’

Omdat De Dentele reeds toewerkt naar de sluiting van het schooljaar, start het onderzoek na de zomervakantie.

Eind september worden de conclusies verwacht.

NHD