BESTUURSLEDEN SURPLUS EN SARKON HEBBEN LAK AAN INWONERS HIPPO

• vrijdag 26 juni 2015
  • Categorie: , ,

• HIPPOLYTUSHOEF - Wat heb je eigenlijk aan gemeentepolitiek als reeds gedane beloften na de verkiezingen gewoon weer terzijde worden geschoven? Want plotseling is het sportcomplex aan de Belterlaan in Hippo weer in beeld als beoogde locatie voor de nieuw te verrijzen brede school.

DIT ARTIKEL IS GEPLAATST OP .

Na een emotionele bijeenkomst in café De Harmonie, vorig jaar maart, riep toenmalig PvdA-wethouder Jan Steven van Dijk ten overstaan van een bomvolle zaal op om te gaan stemmen. Afgezien van de bestuursleden van Sarkon en Surplus stemde iedereen vierkant tegen de onpraktische en vooral gevaarlijke Belterlaan-keuze.
    Wethouder Van Dijk liet later weten dat die massale wens van de bevolking gehonoreerd zou worden. Maar wat schetst onze verbazing: enkele dagen geleden vernamen we dat de locatie Belterlaan tóch weer in beeld is als eventuele nieuwe brede-schoollocatie…
    De bestuursleden van voornoemde, overkoepelende onderwijsorganisatie willen kennelijk koste wat het kost hun zin doordrijven. Het Amerikaanse campusidee, een school omringd door sportvelden, is voor hen het ideaalplaatje. Kennelijk beseffen deze niet van Wieringen afkomstige bestuursleden helemaal niet dat het sportterrein het sociale hart van het dorp is. En dat de qua ledental nog altijd groeiende voetbalclub Succes helemaal geen veld kan missen.
    Dat werd destijds allemaal al uitgebreid uitgelegd tijdens die tumultueuze bijeenkomst. Maar goed luisteren is waarschijnlijk geen kwaliteit van deze goedbetaalde schoolbestuurders.
    Of ze zijn gewoon hardleers.