COLUMN :De ondergang van de lokale partijen

• maandag 4 mei 2015
  • Categorie: , , ,
  • HOLLANDS KROON –Even was er bij de inwoners van Hollands Kroon hoop.
    Hoop op verbetering.
    Immers met twee lokale partijen die samen de meerderheid binnen het college van Hollands Kroon vormden zou de inwoners meer inspraak en meer steun kunnen verkrijgen.

De lokale partijen zouden het natuurlijke evenwicht vormen van de landelijke partijen.
    Dat was wat de partijen immer zeiden bij de verkiezingen.

Nu twee jaar verder blijkt dat de gedachte dat er op politiek terrein, lokaal en landelijk, iets zou veranderen slechts lucht is gebleken.

Meerderheid of niet de lokalen laten zich overstemmen door de landelijke partijen VVD en CDA en alle mooie woorden in de verkiezingstrijd blijken niets meer dan gebakken lucht te zijn.
    De partijen zijn doodgewoon door het ijs gezakt.
    LADA en de Seniorenpartij Hollands  Kroon blijken niets meer dan makke schapen te zijn.
    Zeker met het vertrek van Rob Ravensteijn en het slappe optreden van de nieuwe 1e man Henk van Gameren is het bestaansrecht van LADA nul komma niets.

Voeg daarbij dat LADA doodgewoon zwakke raadsleden heeft die slechts in staat zijn om een zetel warm te houden en je hebt weer een volger van Nawijn en zijn trawanten.

Natuurlijk de aanhang van de twee lokale partijen zullen het niet met mij eens zijn maar wat hebben de lokalen eigenlijk bereikt?
    Senioren Hollands Kroon heeft het bestaansrecht van ouderen hoog in het vaandel maar de werkelijkheid is dat ook de ouderen in Hollands Kroon in de steek gelaten zijn.
    Huishoudelijke Hulp weg, steeds grotere lasten, voorzieningen tot een minimum terug gebracht
    Uit persoonlijke ervaring weet ik dat veel oudere het water tot de lippen komt en dat is zeer zorgelijk maar wat hoor ik van de Seniorenpartij ?
    Niets, totaal niets.

LADA dan, een van de hoofdpunten was het terugdringen van het beslissingsrecht van het college, in vakjargon de delegatie van de raad aan het college.

Een ander punt was de locatie van het trafostation in Hollands Kroon.
    In ieder geval niet op de plek die het college wilde.
    Maar inmiddels weten we dat het slechts woorden zijn van LADA.

Het college heeft nog steeds bijna de volledige gedelegeerde beslissingen van de raad, dus in plaats van minder meer rechten over genomen van de raad, het trafostation staat op precies de plek die het college voor ogen heeft gehad ,het opschorten van de regels in de APV zou besproken worden met de inwoners, weer een leugen die LADA heeft toegelaten en ga zomaar door.

Een ding weet ik zeker, volgende keer zal mijn stem niet meer naar de lokalen gaan.
    Ik geef liever een andere kleine partij de kans om zijn woorden om te zetten in daden en dat zal geen lokale of regeringspartij zijn en ook geen partij die handlanger is van dergelijke partijen of in het verleden al een puinhoop heeft veroorzaakt zoals de PvdA.

Dat steeds meer inwoners zich afkeren van de politiek is niet te verwonderen
    Maar niet kiezen kan geen optie zijn .

Niet stemmen  is niets anders dan de landelijke partijen de hand boven het hoofd houden en al wordt er dan door de politiek geroepen dat het allemaal beter gaat de werkelijkheid is anders.
    Nog steeds zijn er meer gezinnen die de armoegrens bereiken.
    Nog steeds wordt er gesneden in het bestaansrecht van de zwakkeren van de samenleving en nog steeds heeft de gemeente de mond vol over zelfredzaamheid waarmee bedoeld wordt dat geld wat binnen gebracht wordt door de inwoners gebruikt wordt voor de  dure spelletjes van de gemeente.

Maar ja, wie houdt Nawijn en zijn bende van vier tegen ?

Hollands Kroon PLaza