Busreis Statenleden langs protestpamfletten

• donderdag 21 mei 2015
  • Categorie: , ,
  • NIBBIXWOUD - De Stuurgroep Tegenwind in de gemeente Medemblik wil Statenleden uitnodigen voor een busreis door de dorpen waar plannen zijn voor megawindmolens. Het idee is dat de politici dan aan alle protestborden en spandoeken kunnen zien dat de inwoners de plannen absoluut niet zien zitten.

Door Connie Vertegaal - 21-5-2015

,,Laat de protestpamfletten dus nog even hangen’’, is het advies van Maria Weeber van de Stuurgroep Tegenwind aan alle inwoners.

Eerder deze week was in het nieuws dat de molens in het gebied van de Kromme Leek (tussen Zwaagdijk en Nibbixwoud) niet doorgaan. ,,Maar dat klopt niet. Eneco heeft de stekker er nog niet uitgetrokken en ook de provincie zegt dat het niet plan niet definitief is afgeblazen’’, zegt Weeber, die gedeputeerde Jaap Bond woensdag hierover persoonlijk aan de lijn had.

Een provinciewoordvoerder liet gisteren weten dat Eneco kijkt of er nog een lijnopstelling van vijf of zes molens in het gebied mogelijk is en dat die plannen worden doorgerekend. Daar is nog alle tijd voor.

De initiatiefnemers van windmolenparken hoeven de definitieve plannen pas in januari 2016 in te dienen.

NHD

Bekijk de fotoserie