Windmolentactiek in Medemblik

• vrijdag 20 maart 2015
  • Categorie: , ,
  • WOGNUM - De Stuurgroep Tegenwind, waarin tegenstanders van windmolens in Medemblik zich hebben verenigd, wil dat de gemeente uitzoekt waarom de zoeklocaties voor windmolens in Medemblik nog niet zijn geschrapt.

Door Connie Vertegaal - 20-3-2015

Omdat de afstand tussen windmolens en huizen naar 600 meter is vergroot, passen de rijen windmolens hier niet meer, hebben de bewoners zelf uitgezocht.

,,Feiten liegen niet. 600 meter is 600 meter. De locatie bij Berkhout is wel van tafel, waarom de zoekgebieden in Medemblik nog niet’’, zeg Co Vlaar van Stuurgroep Tegenwind.

Mocht Medemblik toch in beeld blijven als windmolengebied, dan moeten bewoners onder geen beding zitting nemen in een ’gebiedsteam’ waarin inspraak wordt geregeld. De stuurgroep wil dat er alternatieve gebiedsteams komen, gesteund door de gemeente. Medemblik gaat uitzoeken of dat juridisch mogelijk is. ,,Maar liefst zien wij dat onze zoekgebieden worden geschrapt, dan kan de rust weerkeren in onze dorpen’’, zegt Vlaar.

NHD