Waarom Hart voor Holland?

• maandag 16 maart 2015
  • De kracht van lokaal! Gemeenteraadsleden van lokale partijen in Noord-Holland, waaronder LADA, hebben zich verenigd in ‘Hart voor Holland’.

Hoewel lokale partijen tijdens de afgelopen gemeenteraadsverkiezingen flink gewonnen hebben en inmiddels een derde van alle gemeenteraadszetels bezetten, worden lokale belangen nog altijd massaal genegeerd door de landelijke en provinciale politiek.

Lokaal is nog niet vertegenwoordigd in de Provinciale Staten. Wij vinden dat dit moet veranderen.

www.hartvanholland.nl

Lokaal niet vertegenwoordigd? Bestudeer dan eens de geschiedenis van de Ouderenpartij NH. Hart van Holland begint zich steeds meer als een populistische partij te manifesteren door roep toeterend door de provincie heen te lopen. Zonder een duidelijk verkiezingsprogramma? Een leuk gezicht als partijleider is niet genoeg, vele debatten door anderen laten uitvoeren geeft al aan dat het slecht gesteld is met de dossier kennis van deze partijleider. Op z'n minst hadden jullie de afgelopen twee jaar bij commissie vergaderingen aanwezig kunnen zijn?

Unknown zei

Veel respect voor Jeff Leever! Doet goed werk in de Staten. De partij heeft natuurlijk wel een specifieke doelgroep, anders zou het woord 'ouderen' niet in de naam hebben gezeten. Het is makkelijk kritiek uiten naar een nieuwe partij die inderdaad minder dossierkennis in huis heeft dan de zittende gedeputeerden en fractievoorzitters in de Staten. Tja, als je dan aan de heilige huisjes komt en aan de stoelpoten zaagt, wordt de populismekaart snel uitgespeeld! Ons verkiezingsprogramma is glashelder: www.hartvoorholland.nl/verkiezingsprogramma. Overigens heb ik de Staten de afgelopen jaren nauwgezet gevolgd en benaderd. Maar eenvoudig is het niet om als buitenstaander alles te kunnen volgen en begrijpen. Gelukkig lukt me dat het laatste jaar steeds beter, met flinke gevolgen voor bepaalde gedeputeerden. We zijn niet een antipartij. We zijn een partij met goede, reële alternatieven die haarfijn de politieke spelletjes van de huidige coaltie bloot legt en met goed onderbouwde argumenten en alternatieven komt. Dat is niet leuk voor die partijen, maar kan zeker niet als populisme worden gezien. Overigens zit de echte kennis en kunde in onze bevolking, maar wordt tot op heden niet ontgonnen. Politici en ambtenaren houden halsstarrig vast aan het alleenrecht op kennis en kunde wat de provincie betreft. Een faliekante misrekening. Laat inwoners meedenken en meebeslissen. Vertelt u ook even hoe de Onafhankelijke SenaatsFractie, waar de Ouderenpartij NH lid van is, Hart voor Holland en andere nieuwe partijen heeft benaderd??

Dag Bram, no hard feelings mijn respect voor jou is wederzijds. Wij zijn zeker geen one issue partij! Heb ook voor jou menig lokaalbelang verdedigd in de staten! Wij dienen het belang van al onze inwoners maar met een warm hart voor ouderen. Zo ook vandaag weer op het InHolland college geweest en daar als enige provinciale partij het belang van een Hoge school in de kop beargumenteerd. Dus ergo conclusio Ouderenpartij N-H Knokt zeker ook voor de jeugd!

http://www.rtvnh.nl/nieuws/161302/hogeschool-in-den-helder-moet-leegloop-noordkop-redden-video Dit zegt genoeg v.w.b. mijn antwoord.

Waarom Hart voor Holland? Dat is mij ook niet helemaal duidelijk want tot nu toe heeft LADA in HK niets toegevoegt aan democratie, sterker nog, ze hebben alleen maar ingeleverd door er voor te stemmen de beslissingsbevoegdheid niet meer bij de Raadsleden maar bij het College te leggen, dat geldt ook voor de Ouderenpartij.
    Het is dus onnozel geleuter in de ruimte en Bram Diepstraten, het programma van LADA en de Ouderenpartij was VOOR de verkiezingen ook volstrekt helder, maar na de verkiezingen bleef er niets meer van over.