Grote Sloot 158: Waar is de raad van gemeente Schagen?

• donderdag 5 maart 2015
  • Categorie: , , ,
  • Schagen - Sint Maartensbrug - Gemeente Schagen laat nog steeds niets horen. Is het geen tijd voor de raad om in te grijpen? De windturbine draait nog altijd door, ondanks de uitspraak van de Raad van State.
    Mevrouw Ina Vonk vraagt het college  heden 3 maart voor de derde maal met onderstaande brief, antwoord op haar  brieven.

__________________________________________________________________________

1752 JP Sint Maartensbrug, 3 maart 2015
                                                                                            Grote Sloot 156

Aan het college van B&W
    van de gemeente
    Schagen.
                                CC: o.a. Gedeputeerden Talsma en Bond van de provincie Noord-Holland en raadsfracties gemeente Schagen.

Betreft: Met name Verzoek om antwoord (3de poging).

Geacht college,

Graag uw aandacht voor het volgende:

1. Ik wacht nog steeds op antwoord (zie onderstaande brieven). Zelfs een antwoordbevestiging (die ik hoognodig heb) blijft uit. Fatsoen is hier kennelijk te veel gevraagd.

2. Verschillende raadsfracties hebben u gerichte vragen gesteld over nr. 158. Zij werden middels schimmig pseudo-juridisch jargon het bos in gestuurd. M.a.w. zonder hen de ware feiten te leveren, schotelde u ze als antwoord een volstrekt ‘valse voorstelling van zaken’ voor. Hoe kunnen raadsleden hun belangrijke controletaak uitvoeren, als hen de juiste informatie wordt onthouden? Is dit geoorloofd? Nee. Is dit rechtmatig? Nee. Om over fatsoen maar niet te spreken.

3. De illegale turbine buldert intussen alsmaar en illegaal door. Deze had op 15 januari al stil moeten staan. Hiertoe had u moeten opdragen. U koos er echter voor om de uitspraak in de Civiele zaak tegen de eigenaar in uw lubberiaanse argumentatie te incorporeren en zo iedereen zand in de ogen te strooien. U weigert niet alleen uw eigen verantwoordelijkheid te nemen, sterker nog, u heeft de eigenaar zelfs een vergunning gegeven voor een nieuwe turbine....????.
    Welnu, met dank aan Louis van Gaal: “Ben ik nou zo slim of bent u nou zo dom?” ....
    Hetzelfde gedrag vertoont u t.a.v. de twee “copy cats” van nr. 158, die aan de Belkmerweg, van (niet toevallig uw eigen wethouder) Van der Veek.

4. Ik herinner u eraan dat de teller wat betreft de dwangsommen nog steeds loopt.Tot op heden bent u mij 38 dagen x 1000 = 38.000,--  Euro verschuldigd.
    En zoals u bekend, de teller stopt zodra de turbine ook stopt (met herrie maken). Hetzelfde geldt voor de andere omwonenden.

Ik verzoek ... nee ik eis... per ommegaande antwoord van u te krijgen.

In afwachting daarvan,

Ina Vonk

__________________________________________________

Dossier Grote Sloot 158

V. Alphen zei

Een organisatie die zich niet aan de wet houdt is een criminele organisatie, dus behoort de Rijksrecherche onderzoek te verrichten naar deze organisatie. Nu betreft het illegale windmolens in Schagen , morgen betreft het illegale weedplantages in Schagen, overmorgen verkrachting van minderjarigen, er is geen verschil, het blijft crimineel dus behoort er te worden opgetreden. Uit het uitblijven van acties van de Rijksoverheid blijkt dat er in Nederland geen sprake meer is van een Rechtsstaat, alleen in naam heten we nog een Rechtsstaat te zijn, maar we zijn inmiddels afgegleden naar het bedenkelijke niveau van een corrupte bananenrepubliek.
    Helaas blijft het gros van de Nederlandse bevolking denken dat het allemaal wel mee valt, ze schrikken pas wakker als ze er zelf mee worden geconfronteerd, zoals de bewoners in Groningen die tegen een muur van onwil van deze regering en haar gedogers aanlopen. Kamp dendert gewoon door en gooit er nog een paar “onafhankelijke”onderzoeken tegen aan om tijd te rekken, in Schagen negeren ze de democratie volkomen, daar is de burger vogelvrij.

Edwin zei

Schagen FM 04 maart 2015

"Twee windmolens Belkmerweg illegaal?

Windmolen

SINT MAARTENSZEE – Windmolen 158 in Sint Maartensbrug wordt binnenkort gesloopt. Volgens Ina Vonk, die al jaren strijdt tegen de windmolen, staan er aan de Belkmerweg in Sint Maartenszee echter nóg twee illegale windmolens.

Het gaat om molens die in 2005 zijn geplaatst, gelijktijdig met windmolen 158.

Er was toen drie keer een vergunning afgegeven voor een molen van het type E66, maar er werden molens van het type E70 geplaatst. Een van de twee windmolens is eigendom van wethouder Sigge van der Veek.

Volgens Ina Vonk is voor de molens ook te weinig aan leges betaald. Het zou gaan om een bedrag van € 57.000,-.

Vonk stuurde half februari een aantal vragen per email naar het college. Omdat ze twee weken later nog geen reactie had ontvangen stuurde Vonk een tweede mail.

Opnieuw bleef een reactie uit. Vonk stuurde begin deze week daarom opnieuw een email naar de gemeente.

Volgens woordvoerder Liesbeth Koning van de gemeente Schagen werkt de gemeente momenteel aan een reactie op de e-mails van Ina Vonk."

P. Dekker zei

Edwin, wat probeer je ons eigenlijk te vertellen? Dat de gemeente Schagen op een schandalige manier met de wet omgaat en lak heeft aan haar burgers ten gunste van een paar criminele bestuurders en hun vrienden? Of dat er geknoeid is met leges geld?

Edwin zei

Ik ben erg nieuwsgierig naar de reactie van de gemeente. De te kort betaalde leges zijn waarschijnlijk helaas niet meer te innen wegens verjaring. Gerucht vernomen dat Sigge van der Veek geen eigenaar van de betreffende molen is.

Schandalig is het allemaal wel!

Het hele windturbine verhaal is inderdaad schandalig.
    Zie wat er is gebeurd op de Slikkerdijk te Wieringerwaard.

De molen is van Tom de Wit.
    De grond is van fam. Koomen.
    Het huis op de grond van fam. Koomen is van iemand die de kuierlatten heeft genomen naar Canada.
    Helaas pindakaas zijn de 2 schuren afgebrand achter het huis.

In de brand, uit de brand?????????????????

Je kunt het ook niet iemand kwalijk nemen dat hij zijn jonge kinderen (achteraf)
    heeft willen beschermen tegen deze windturbine.

Eerst met Tom de Wit samsam doen en dan emigreren naar Canada!?

En wij zijn allemaal gek.

Het draait allemaal om de poen dat is wel duidelijk.