GroenLinks tegen verplaatsen zweefvliegveld

• zondag 8 maart 2015
  • Categorie: , , ,
  • Hollands Kroon -  Anna Paulowna - De voltallige gemeenteraad van Hollands Kroon op één na stemt in met de verplaatsing van het zweefvliegveld van de Ulkeweg naar de Hippolytushoeverweg bij Slootdorp. Alleen Jan Eichhorn van GroenLinks is tegen.

Mike Deutekom

Groen-Links in Hollands Kroon is - in tegenstelling tot partijgenoten in Pro- vinciale Staten - tegenstander van het Windpark Wieringermeer, waarvoor de verplaatsing van het zweefvliegveld noodzakelijk is.

Eichhorn vindt dat er in het stiltegebied bij het Robbenoordbos geen ruimte is voor een zweefvliegveld. Met name vanwege de circa tweehonderdvijftig sleepstarts met een gemotoriseerd vliegtuig. „De natuur delft in Hollands Kroon weer het onderspit door het zweefvliegveld in een stiltegebied aan te leggen. Andersom mag er geen snippertje extra natuur worden aangelegd buiten de ecologische hoofdstructuur."

Eichhorn gaf donderdagavond in de gemeenteraadsvergadering aan tegenstander te zijn van het Windpark Wieringermeer en alleen daarom al ook tegen de verplaatsing van het vliegveld te zijn. Hij vindt de circa izo windturbines die in het Windpark komen te staan, niet in het belang van de inwoners ván de Wieringermeer.

Op de vraag of dat niet botst met de visie van zijn partijgenoten in Haarlem, antwoordde hij dat GroenLinks een volwassen partij is, waar dit soort lokale verschillen van mening kunnen bestaan.

NHD

Groen Links heet een democratische partij te zijn, tenminste zolang je het met GL. eens bent. Ben je het niet met ze eens dan ben je opeens een fascist, een racist of een Nazi, dan hebben ze ook het excuus om je ruiten in te gooien, je auto te bekladden en/of je te bedreigen zoals met kandidaten voor de PVV het geval is. Fraai stelletje geteisem bij GL, het zijn de NSB’ers van vroeger.