Eindelijk! Windturbine Grote Sloot 158 staat stil!

• maandag 16 maart 2015
  • Categorie: , , ,
  • Sint Maartensbrug - Zondag 15 maart 2015  eindelijk is het zo ver: Windturbine 158 staat stil. Dit naar aanleiding van een gerechterlijke uitspraaken na 9 jaar  procedures en rekken door de gemeente Schagen/ Zijpe. Binnenkort wordt de turbine gesloopt.

Gemeente Schagen heeft zijn uiterste best gedaan voor windmoleneigenaar, de heer Schuijt. De ernstige overlast, gezondheidsproblemen, verlies woongenot en waardevermindering van de woningen (tot 50%) rondom de windturbine is voor de gemeente geen aanleiding geweest zich anders op te stellen. Het stilzetten moest bereikt worden door 9 jaar procederen van de omwonenden en vereniging Leefbaar Zijpe.

Nieuwe vergunning

De gemeente Schagen geeft het nog niet op, ondanks dat zij alle procedures hebben verloren. Schagen wil medewerken aan het verlenen van een vergunning voor het plaatsen van een nieuwe turbine voor Grote Sloot 158. Hoe is het mogelijk zou je denken, maar de gemeente Schagen vergeet ook na deze 9 jaar, dat een gemeente op moet komen voor zijn burgers, de omwonenden, die nu al zoveel jaren de dupe zijn van dit handelen van de gemeente Schagen.
    Je moet je nu toch wel afvragen wat daar aan de hand is bij de gemeente Schagen.

Redactie Stichting JAS

Aanvraag nieuwe vergunning

Overzicht Grote Sloot 158

P. Dekker zei

De Nederlandse Rechtstaat: 9 jaar procederen terwijl na de eerste klacht al vaststond dat de windmolen(s) er illegaal staat(n). Dit kan niemand toch meer serieus nemen en het meest erge is nog dat ze(Schuijt en de Gemeente) gewoon via de achterdeur weer opnieuw willen beginnen en dat gaat ook bebeuren, of deze maffia bende zal woensdag weggestemd moeten worden, maar zo slim zijn de meeste burgers van Nederland helaas niet.