2 maart kom naar het Provinciehuis N-H; Wind op land

• dinsdag 27 januari 2015
  • Kom op maandag 2 maart opnieuw naar het provinciehuis in Haarlem, Dreef 3. Aanvang van de vergadering is 13.00 uur en de verwachting is dat het agendapunt Wind op Land vrij snel aan de orde komt. Parkeren kan onder het gebouw.
    Meeluisteren hier

Op 2 maart is de laatste vergadering van Provinciale Staten vóór de verkiezingen. Zoals afgesproken in de commissievergadering van 12 februari ligt er nu een concreet voorstel om het windmolenplan aan te passen. Belangrijkste punt is om de minimum afstand tot woningen te stellen op 600 meter. De consequentie wordt ook genoemd: er kunnen dan geen windmolens komen in de strook Bobeldijk-Spierdijk-De Goorn-Berkhout en Koggenland wordt afgevoerd van de bijbehorende kaart. Hiermee zou een fout worden rechtgezet: zoals door ons betoogd op 12 februari is ons gebied op onjuiste gronden in de plannen terecht gekomen.

Dit voorstel moet nog wel worden aangenomen! Kom daarom op maandag 2 maart opnieuw naar het provinciehuis in Haarlem, Dreef 3. Aanvang van de vergadering is 13.00 uur en de verwachting is dat het agendapunt Wind op Land vrij snel aan de orde komt. Parkeren kan onder het gebouw.

Het belooft een volle bak te worden in Haarlem. Onze buren in de dorpen van de gemeente Medemblik zijn ruw wakker geschud en reageren terecht woedend dat zulke ingrijpende plannen niet behoorlijk worden gecommuniceerd. Ook zij strijden voor hun mooie leefomgeving en voor het landelijke Noord-Holland. Van het grootste belang blijft daarom dat locaties die veel geschikter zijn dan de onze - en die zijn er voldoende - alsnog op de kaart worden gezet.

Voor de "liefhebbers" hierbij de complete tekst van de voordracht aan Provinciale Staten. Naast het voor ons cruciale punt van 600 meter wordt daarin ook ingegaan op strengere geluidseisen in rustige gebieden en op regels bij vervanging van bestaande windturbines.

De raamposteractie is een ongekend succes. Overduidelijk is dat het draagvlak voor megawindturbines volledig ontbreekt. Dat was al mooi in beeld gebracht door RTVNH: http://www.rtvnh.nl/nieuws/159030/massaal-raamposter-protest-tegen-windmolens

Nog wat uitgebreider door 1 van onze inwoners: http://www.youtube.com/watch?v=LiqZn274J9M&authuser=0

Onze voorbereidingen voor 12 februari zijn ook uitgezonden: http://www.rtvnh.nl/nieuws/159863/mallemolens-draaien-door-quotwindmolens-neequot

Tot ziens in Haarlem!