Transparant maar ondoorzichtig.....

• vrijdag 6 februari 2015
  • Hollands Kroon - Carnavalsfeest met een waar lied:Transparant, maar ondoorzichtig is de politiek in Hollands Kroon. Transparant, maar ondoorzichtig zo werkt dat hier gewoon. Een ieder die het anders wil wordt toch genegeerd. We leven met de leugen, die hier ook regeert.

Persbericht:

Het carnavalsfeest komt er weer aan. Dus tijd voor een nieuw lied waarin de politieke situatie binnen Hollands Kroon weer op een carnavaleske wijze onder de loep wordt genomen. Na het succes van ‘De boot van Japie’ is het dit jaar tijd voor ‘Transparant, maar ondoorzichtig’. Opnieuw wordt het lied gezongen door Jan met de Pet. Jeroen Drenth tekent dit jaar voor de muzikale compositie en Alexander Bügel schreef ook dit jaar weer de tekst.

Waren vorig jaar de pijlen nog alleen gericht op burgemeester Jaap Nawijn, dit jaar is er in een breder verband gekeken naar de politiek. ‘Nu is het natuurlijk zo dat het aanbod om over te schrijven heel groot is, er gebeurt veel in de lokale politiek wat je zou moeten belichten. Maar ja een carnavalsnummer met 26 coupletten leek ons niet wenselijk. Het is sowieso al een lijvig lied geworden van ruim 4 minuten. Dit jaar mogen oud-fractievoorzitters Niels Busker en Rob Ravensteijn zich verheugen op de nodige aandacht en is er ook plaats ingeruimd voor wethouder Theo Groot. En ja met de zinsnede ‘in geval van nood verkopen we toch gewoon Japie z’n boot’ maak ik nog even een kleine knipoog naar burgemeester Jaap Nawijn.’ aldus Alexander Bügel die verantwoordelijk is voor de tekst.

De muzikale vormgeving ligt in handen van Jeroen Drenth, hij zegt hierover: ‘We hebben gekozen voor de Oeteldonkse beat, een heel herkenbare carnavalsstijl waarbij polonaise lopen als vanzelfsprekend gaat.’ Zelf speelde Drenth alle instrumenten in, van toetsen tot aan alle blaasinstrumenten. Beide mannen zijn zelf zeer content met het eindresultaat. Jan ‘met de Pet’ van der Wal is de vaste huiszanger voor de carnavalsnummers. ‘De samenwerking met Jan is een feest. In goede harmonie komen we altijd tot leuke producties. Zo ook deze keer weer. Naast de carnavalsliedjes over Hollands Kroon zal ook de inbreng van Jan met de Pet daarbij een jaarlijks terugkerende traditie worden’ zeggen Drenth en Bügel.

‘Transparant, maar ondoorzichtig’ is te bekijken op Youtube ( http://youtu.be/XkjsW80w2XY ) en voor € 0,99 te downloaden bij Legaldownload. Kijk voor meer informatie op www.liaisonstudio.nl.