Schuijt vraagt verguning voor nieuwe windmolen Grote Sloot

• woensdag 18 februari 2015
  • Schagen - Als de veelbesproken windmolen aan de Grote Sloot 158 is afgebroken, wil eigenaar Bernard Schuijt een nieuwe laten bouwen.

Harry de Jong

Hij heeft een vergunning aangevraagd bij de gemeente Schagen. Schuijt zal een nieuwe vergunning- procedure moeten doorlopen.

Hij doet geen beroep op de in 2005 afgegeven vergunning voor een andere molen dan werd geplaatst.

„We zullen de nieuwe aanvraag kritisch beoordelen en nagaan of een nieuwe turbine al dan niet binnen de regels en het beleid van nu past", aldus wethouder Jelle Beemsterboer.

NHD

P. Dekker zei

Geen weldenkend mens die dat stelletje oplichters in Raad en College van Schagen nog gelooft of hij of zij moet overeenkomstige belangen hebben als Schuijt, bijvoorbeeld De Graaf en hoe kan het anders, wethouder V.d.Veek met zijn eveneens illegale molen, maar de laatste gaat ook over de besluitvorming dus we kunnen op onze vingers natellen dat het weer een een tweetje met Schuijt zal worden.

Het zat er ruim in dat Schuijt een nieuwe vergunning zou aanvragen, daar is achter de schermen al lang overeenstemming over bereikt. Beemsterboer doet alsof het democratische proces nog belangrijk is maar daar is in Schagen en andere Nederlandse gemeentes al lang geen sprake meer van.

SCHOREM!