Ondernemers presenteren zonnepark van 250 hectare als alternatief voor windmolens

• woensdag 11 februari 2015
  • Categorie: , ,
  • Om de komst van het windmolenpark Veenkoloniën tegen te gaan, presenteren regionale ondernemers een alternatief plan: een zonnepark van 250 hectare. In het gebied heeft minister Kamp plannen voor vijftig windmolens.

De Vereniging van Bedrijven in de Kanaalstreek en de Ondernemersvereniging Buinermond verklaren tegenover RTV Noord mogelijkheden te zien om de duurzaamheidsdoelstelling van het kabinet te verwezenlijken met zonne-energie in plaats van windmolens. Volgens hen voldoet het zonnepark namelijk ook aan de taakstelling van het Rijk en zou het 'een historische fout - het windpark - voorkomen'.

SOLAR

Van de regen in de drup, zonnepanelen voegen ook niets toe aan de energievoorziening, het voegt alleen iets toe aan de knip van de investeerders die die miljoenen aan subsidie weer in hun knip zien vloeien. Zoland op deze wijze opgewekte energie niet opgeslagen kan worden is het zinloos.