Windmolen verliest wiek en slaat gat in dak van stal

• donderdag 8 januari 2015
  • Friesland - TZUMMARUM – Een windmolen bij de boerderij van Germ Jorritsma aan de Hoarnestreek bij Tzummarum heeft woensdag een wiek met een lengte van acht meter verloren. De wiek viel op het dak van een stal met daarin pluimvee. Vervolgens belandde de wiek op de grond. In het dak van de stal ontstond een gaat van vier tot vijf vierkante meter.

Bij het boerenbedrijf staan twee dezelfde windmolens. De andere windmolen is uit voorzorg stilgezet om een soortgelijk incident te voorkomen.

Hoe het kan dat de wiek naar beneden kwam is onbekend. De wiek is niet afgebroken maar los geraakt. Of de oorzaak van het incident komt door achterstallig onderhoud is ook niet bekend.

Franeker Courant

Ongelukken met windmolens zullen steeds regelmatiger voorkomen vanwege de materiaalmoeheid waar veel te weinig rekening mee wordt/is gehouden.
    Te hopen is dat de leden van deze regering bij een bezoek aan zo'n prachtig zinloos windmolenpark zo'n losgeslagen of afgebroken wiek op hun corrupte hoofden krijgen, al lossen vervroegde verkiezingen met CDA en vooral D'66 als kanshebbers voor deelname in een coalitie helemaal niets op, de corruptie zal gewoon doorgaan. Hoog tijd dat die Augiasstal in de politiek en het ambtenarenrijk eens goed uitgemest wordt.