‘Schuld aan ruïnering Meeden'

• woensdag 21 januari 2015
  • Categorie: , ,

• 21 januari 2015,

De actiegroep zette woensdagavond in Meeden een eigen tekst op het bord bij de Venneweg/Hereweg waar politieke partijen in de campagne voor de verkiezingen van Provinciale Staten hun posters mogen plakken. ,,Deze partijen sturen al jaren doelbewust aan op een grootschalig windpark bij ons dorp'', zegt actievoerder Bob van de Heuvel. ,,Alternatieve locaties worden genegeerd of belachelijk gemaakt door PvdA-gedeputeerde William Moorlag.''
    Storm Meeden is ervan overtuigd dat de provincie jaren geleden al zaken heeft gedaan met projectontwikkelaar en agrariërs en hierdoor niet meer onpartijdig is. ,,De provincie verschuilt zich laaghartig achter het Rijk dat niets met de locatiekeuze te maken heeft.''
    De actiegroep grijpt de provinciale verkiezingen aan om steeds weer duidelijk te maken dat ze zich niet neerlegt bij de komst van het windpark. Storm Meeden hoopt dat de nieuw te kiezen Statenleden daadwerkelijk de belangen van de bevolking op de eerste plaats zetten. Ze stelt dat de vier coalitiepartijen tot de dag van de verkiezingen veel overlast van de actiegroep gaan ondervinden. ,,Laat een ding duidelijk zijn. Storm Meeden geeft nooit op.''
    DVHN