Hou Friesland Mooi stapt uit ‘Fryslân foar de Wyn’

• woensdag 7 januari 2015
  • Stichting Hou Friesland Mooi (HFM) stap uit de windmolen belangenorganisatie ‘Fryslân foar de Wyn’. -  7 JANUARI 2015 - De stichting is het niet eens met het besluit van de provincie om af te wijken van de oorspronkelijke planning van een windpark bij de Afsluitdijk. Daarmee is de provincie tegen het advies van Fryslân foar de Wyn ingegaan. De Provinciale Stagen hebben, zoals bekend, gekozen voor een lijnopstelling van de molens langs de Afsluitdijk.

Hou Friesland Mooi wil nu geen concessies meer doen. Hou Friesland Mooi is ontstaan uit protest tegen de plannen voor het plaatsen van windmolens bij de A7 bij Heerenveen en tussen Bolsward en Harlingen. Ook is de stichting tegen het plaatsen van windmolens bij de Afsluitdijk. Daarom gaan ze niet meer langer akkoord met het megapark bij Zurich en Wuns.

Friesland Post