Hoger beroep tegen 'trafo'

• zaterdag 17 januari 2015
  • Categorie: , , , ,
  • Hollands Kroon -  't Veld - Energiebedrijven wachten wel raadsvergadering Hollands Kroon af. - Tennet en Liander zijn samen pro forma in hoger beroep gegaan tegen de uitspraak van de rechter inzake het transformatorstation. De Alkmaarse rechter vernietigde in november de omgevingsvergunning bij 't Veld.

Lydia Jasper

Hij miste een verklaring van geen bezwaar van de gemeenteraad van Hollands Kroon en dat is volgens hem het uitgangspunt van deze zaak.

Tennet en Liander hebben binnen de gestelde termijn gereageerd waarin ze in beroep kunnen gaan. ; Ze laten verdere stappen afhangen van de raadsvergadering van don derdag 29 januari. Dit onderwerp staat dan als eerste punt aangekaart. Het college vraagt de raad een 'verklaring van geen bedenkingen' af, te geven voor bouw van een trafostation bij 't Veld/De Weel.

„Wij wachten het besluit van de gemeenteraad af", zegt Tennetwoordvoerder Johanna Breuning. „Als het besluit voor ons acceptabel is en een niet al te lange vertraging tot gevolg heeft, trekken wij ons hoger beroep in. Is het een besluit waardoor wij niet snel aan de slag kunnen gaan, dan zetten wij door. Het is belangrijk dat we verder kunnen gaan met dit project."

De Stichting Houd de Dorpen Groen en de Dorpsraad 't Veld/Zijdewind regelen op 29 januari busvervoer naar het gemeentehuis in Anna Paulowna.

NHD

Dossier Trafostation