Einde in zicht van Arabische tirannie

• maandag 12 januari 2015
  • Categorie: , ,
  • Hopelijk heeft het sensationele bericht over Blauwe Energie afgelopen week in De Telegraaf Henk Kamp wakker geschud. Het plan om onze polders en wateren vol te plempen met windmolens is in onze tijd natuurlijk volstrekt achterhaald. Wereldwijd wordt aan nieuwe methoden van energieopwekking gewerkt.

Pagina's: 1 2

Windmolens zijn niet alleen duur maar staan ook regelmatig stil. Dan moeten conventionele centrales bijspringen en de centrales die dat in korte tijd kunnen zijn de meest vuile. Maar de zeeën zijn altijd in beweging, en wat er bij de Universiteit Utrecht aan intelligente nieuwigheidjes werd gevonden kan een grote doorbraak betekenen ten aanzien van het opwekken van eindeloze hoeveelheden schone elektriciteit. En zonder goedkope elektriciteit geen moderne beschaving.
    O, zult u zeggen, is De Winter opeens gaan geloven in het gevaar van Global Warming? Nou, nee, niet echt. De aarde wordt eerder bedreigd door Global Cooling dan door Warming – lees het onthullende boek De menselijke maat van Salomon Kroonenberg, hoogleraar geologie aan de TU Delft, erop na. Wie iets over het klimaat van het verleden wil weten, moet niet omhoog maar omlaag kijken, naar de geologische geschiedenis. Kroonenberg laat zien dat ons klimaat het einde van een warme cyclus heeft bereikt.
    Brandstapel
    Global Warming is een dogma geworden, een geloofsartikel. Wat we zien is sektegedrag. Er zijn serieuze mensen, hoogleraren zoals Kroonenberg, Singer, Lindzen, die zich opwerpen als wetenschappelijke twijfelaars aan de dogma’s van de alarmisten maar die door politici worden afgedaan als: ach, er zijn altijd dwarsliggers. Dat is de mentaliteit van de inquisitie die Giordano Bruno op de brandstapel heeft gezet. Bruno zei dat de aarde om de zon draait, en niet andersom. Dat mocht niet van de Henk Kampen van die tijd. Zeker, Kamp laat niemand verbranden, maar hij luistert niet en weet kennelijk niet dat vooruitgang en kennis niet worden teweeggebracht via consensus maar via dwarsliggers en dissidenten.
    Sinds 1998 is er geen temperatuurstijging. De computers die een grote temperatuurstijging door CO2 voorspelden, zijn door de alarmisten met bepaalde veronderstellingen geprogrammeerd en als die voorspellingen vervolgens niet blijken te kloppen pas je de programmering aan en voer je andere veronderstellingen in. Logisch. Maar dat doen de alarmisten niet. Ze kunnen hun geloof in opwarming door CO2 niet opgeven.
    Nationale onafhankelijkheid ten aanzien van energieopwekking is een belangrijk doel. In die zin ben ik het eens met de alarmisten. Maar er speelt nog iets anders: we moeten ons bevrijden van de chantage door de huidige leveranciers van fossiele brandstoffen. En met name moeten we een einde maken aan de grootste kapitaalverschuiving in de geschiedenis: de stroom goud naar Arabische, Iraanse en Russische tirannen. Ik ben dus voor alternatieve energiebronnen vanuit geopolitieke redenen, niet zozeer vanuit redenen die samenhangen met het klimaat (ofschoon ik, net als iedereen, graag schone lucht inadem).

Pagina's: 1 2