Rechter handhaaft claim op Distriport

• maandag 22 december 2014
  • Categorie:
  • BERKHOUT - Dit blijkt uit een vonnis in kort geding dat Zeeman bij de rechtbank in Breda tegen de
    provincie heeft aangespannen. De projectontwikkelaar wil onder het beslag uitkomen, en vindt de
    schade die men hiervan ondervindt buiten elke proportie.

Door Martin Menger - 20-12-2014,

De provincie vermoedt echter een illegale actie, omdat veel gronden waarop in 2012 al beslag is gelegd, nogal snel van eigenaar veranderen. Tal van percelen werden snel overgedragen aan Zeeman Real Estate BV, terwijl afgelopen zomer datzelfde bezit opnieuw van eigenaar veranderde. De zelfde gronden kwamen nu in eigendom bij twee stichtingen binnen het concern.

__________________________________________________________

Projectontwikkelaar Zeeman verliest kort geding over beslag op gronden.
    _______________________________________

De rechtbank vindt nu dat Noord-Holland inderdaad een claim mag indienen ten waarde van bijna 14 miljoen euro. Dat geld wil de provincie als vergoeding voor de geleden schade omdat bedrijventerrein Distriport bij Berkhout is afgeketst. Noord-Holland kreeg op het moment dat projectontwikkelaars De Peiler en Zeeman de gronden volgens afspraak zouden terugkopen, te horen dat men liever van de koop af zag.

,Dit is nu de tweede keer dat wij van de rechter krijgen te horen dat de provincie in haar recht staat’’, reageert een tevreden gedeputeerde Jan van Run namens de provincie.

NHD