Berkhout waarschuwt Statenleden geen windmolens neer te zetten

• zaterdag 13 december 2014
  • Categorie:

• BERKHOUT Laaiend zijn ze in Berkhout en Bobeldijk. Het plan van de provincie Noord-Holland om er mogelijk windmolens te plaatsen krijgt de bewoners vlot in actie.

De provincie neemt maandag een besluit over de komst van windmolens in Noord-Holland. Een mogelijke locatie is Berkhout. De bewoners wilden vandaag nog een keer een boodschap overbrengen aan de Statenleden. Een spontane actie had binnen twee uur tijd zo'n 200 deelnemers op de been gebracht.
    Ook eerdere acties bij commissievergaderingen van de provincie in Haarlem zorgde voor rumoer op de publieke tribune. Als de Provinciale Staten van Noord-Holland aanstaande maandag voor windmolens in Berkhout zouden stemmen, dan zijn de bewoners ook niet van plan te stoppen met hun protest.

RTVNH