Ondernemers Veenkoloniën: windpark slecht voor de economie

• donderdag 6 november 2014
  • 06 november 2014 - NIEUW-BUINEN - Ondernemers zeggen dat ze vertrekken als dit park er komt.

Ondernemers in de Veenkoloniën maken zich ernstige zorgen over de mogelijke komst van een windpark. Ze denken dat de windmolens slecht zijn voor de economie in de streek.

De Vereniging van Bedrijven in de Kanaalstreek (VVBK) en de Ondernemersvereniging Buinermond hebben hun zorgen uitgesproken in een gesprek met burgmeester en wethouders van Stadskanaal. Wie wil er wonen? "Je moet eerst door een woud van torenhoge windmolens om Stadskanaal te bereiken. Dit zal geen aantrekkelijke woonomgeving meer zijn.

"Wie wil zich hier nog vestigen?" vraagt Martin van der Leest van VVBK zich af. "Ik hoor nu al ondernemers zeggen dat ze vertrekken als dit park er komt. Zij willen niet in zo'n omgeving wonen", zegt Tjipke Paas van de Ondernemersvereniging Buinermond.

Draagvlak

In Borger-Odoorn, Aa en Hunze en Stadskanaal wordt op initiatief van de gemeenten onderzoek gedaan naar draagvlak onder bewoners. Als blijkt dat er geen of weinig draagvlak is onder de bevolking, hopen de gemeenten dat het Rijk de plannen voor het windpark heroverweegt.

RTV Drenthe