Polder tornt niet aan traditie Zwarte Piet

• dinsdag 21 oktober 2014
  • Categorie:

• Hollands Kroon - Anna Paulowna - Aan die traditie gaan wij beslist niet tornen.

Martijn Gijsbertsen

Stroopwafelpieten? Kaaspieten? Die zullen op zaterdag 15 november, wanneer Sinterklaas per boot in jachthaven Oude Veer aankomt, niet in de Polder te zien zijn.

„Wij houden het bij originele Zwarte Pieten", zegt Monique Broers, voorzitter van de organiserende Ondernemersvereniging Anna Paulowna. „Geen gedoe. Aan die traditie gaan wij beslist niet tornen."

Sint en zijn elf knechten zetten om io uur voet aan wal. Na een ontvangst met muziek van Breez' Harmony gaat het gezelschap naar het gemeentehuis aan de Burgemeester Mijnlieffstraat. Van daaruit gaat Sint om elf uur per paard via de Ds. Pareaulaan, Cornelis Keijzerlaan, Molenvaart naar Molensluis. In het winkelhart is hij tot twaalf uur. De stoet vertrekt om twee uur vanaf de Zandvaart in Breezand via de Wijdenes Spaansweg, Burgemeester Lovinkstraat, Lubbertstraat en Zandvaart naar Bloemenlust. Sint is tot kwart over drie in de grote zaal.

NHD