LADA en de APV

• vrijdag 24 oktober 2014
  •  Hollands Kroon - Regels zijn nodig,

Persbericht

Onvrede over hoe de politiek met de burger omging was een van de redenen waarom wij in 2010 zijn ontstaan. De burger daadwerkelijk betrekken bij de besluitvorming is een van onze speerpunten.

Het voorstel om de APV grotendeels af te schaffen moet wel draagvlak hebben. Het moet dan ook voorgelegd worden in beeldvormende vergaderingen waarin de burger zijn visie kan geven. Daarna kan er een verantwoord besluit over genomen worden. Een goed voorbeeld van hoe het democratisch anders moet.

Wij vinden dat er, helaas, regels nodig zijn om onze openbare ruimte in te richten. Hufterig gedrag zal dat niet tegengaan, maar dan is er wel een basis waarop de gemeente aangesproken kan worden om handhavend op te treden.

Het is goed om kritisch naar de APV te kijken en veel overbodige regels af te schaffen maar dat is wat anders dan de APV uitkleden.

Peter Couwenhoven
    fractiesecretaris

www.lada2010.nl

LADA staat voor Lokaal Alternatief Democratie Anders.

"Hufterig gedrag zal dat niet tegengaan, maar dan is er wel een basis waarop de gemeente aangesproken kan worden om handhavend op te treden", aldus Peter van Kouwenhoven van LADA.

Kennelijk begrijpt LADA nog steeds niet wat het probleem is in HK. Je kunt een bijbel vol schrijven met regels maar als vervolgens de wil er bij gemeente/ambtenaren niet is om te handhaven kan beter een groot deel van de regels worden afgeschaft en de bijbehorende ambtenaren naar huis worden gestuurd(niet om te thuiswerken).

LADA is er verschillende keren door verontruste burgers op geattendeerd dat er in HK niet wordt gehandhaafd en met dat gegeven heeft LADA niets gedaan, ze lieten de burgers in de steek. Net zo goed als LADA(ook de Senioren) de burgers in de steek liet door met, en de VVD en het CDA een fractie te vormen terwijl dat niet nodig was. Nu is er helemaal niets veranderd, VVD, CDA en op de achtergrond de PvdA maken nog steeds de dienst uit, of denkt LADA dat de PvdA de beerput, waarvan de PvdA onder leiding van Fijko van der Laan voor de verkiezingen zelf deel heeft uitgemaakt, opentrekt?
    Als een politieke partij die zogenaamd de belangen van de burgers wil behartigen zo onnozel is kan ze zich beter opheffen, dan behoeven de burgers ook geen vals hoop te koesteren.

Ben het daar ook zeker grotendeels mee eens, nu konden ze als de twee grootste partijen duidelijk maken wat er veranderen moet en nu laten ze die kans domweg liggen.
    Sorry maar wat Fijko van der Laan en de PvdA terecht opmerkt alles blijft bij het oude er is feitelijk geen barst veranderd. De veranderingen die dan nog wel tot stand komen , komt door de inbreng van de nieuwe Wethouders van LADA en SHK.