Federatie Windverenigingen betreurt besluit boeren

• vrijdag 10 oktober 2014
  • Dronten -  8 oktober 2014 -Dat plan hield in dat het aantal turbines in Lelystad, Dronten en Zeewolde gehalveerd zou worden, en plaats zou maken voor nieuwe grotere molens,

De Federatie Windverenigingen Flevoland betreurt het dat een aantal boeren uit Dronten van het gezamenlijke windmolenplan wil afzien. Dat plan hield in dat het aantal turbines in Lelystad, Dronten en Zeewolde gehalveerd zou worden, en plaats zou maken voor nieuwe grotere molens, die meer energie opwekken. De Federatie werkte er jaren aan om iedereen in het gebied achter het plan te krijgen.

Een aantal boeren wil nu hun eigen molen vervangen door een nieuwe, omdat ze dan aanspraak kunnen maken op een verhoogde subsidie van het Rijk.

De Federatie doet een dringend beroep op de agrariƫrs om dat voornemen te laten varen en samen verder te gaan.

Omroep Flevoland