Onzekerheid over 'Regina Anna Paulowna' na overlijden ontwikkelaar

• Categorie:
  • ANNA PAULOWNA - 30-8-2014 -  Onduidelijk of appartementen er nog komen

Door Marten Visser

Dat rafelrandje zit vooral aan het begin van de straat, gezien vanaf de kant van de Molenvaart. Onduidelijk of appartementen er nog komen Hier wordt duidelijk dat de crisis ook in Anna Paulowna zijn effect heeft. Diverse bedrijfspanden in dit deel van de straat staan leeg. Wachten op betere economische tijden en nieuwe huurders.

Aan de overkant staat een aantal panden ook al geruime tijd leeg. Ze verkrotten zienderogen. Hier zou Residence Regina moeten komen. Vijftien fraaie appartementen, voor senioren. Wervende reclameborden aan de verkrottende panden herinneren aan de tijd voor de economische crisis. De appartementen zijn er tot nu toe niet gekomen. Op Youtube is nog een fraai wervingsfilmpje te vinden, uit 2012.

Nalatenschap

Komt het nog goed met Residence Regina? Vragen we aan Frank van Lierop van het gelijknamige vastgoedbedrijf dat de appartementen zou verkopen. Hij hoopt van wel. ,,Maar alles zat tegen met dit project. De ontwikkelaar had een eenmansbedrijf. Hij werd ziek en is overleden. We wachten nu op de afhandeling van de nalatenschap. Het is wel de bedoeling dat het project dan alsnog doorgaat, maar hoe en wat is even onduidelijk op dit moment.’’

NHD

De projectontwikkelaar is overleden, maar het is in ieder geval een goed excuus om de luxe appartementen nooit meer te bouwen in deze economisch zeer slechte tijden, maar dat weet Van Lierop natuurlijk ook wel, er zal geen appartement verkocht worden.