College wil nieuw plan voor natuur bij Lage Oude Veer en Oostpolder

• zondag 7 september 2014
  •   Het college van burgemeester en wethouders van Hollands Kroon heeft Stichting Landschap Noord-Holland gevraagd een nieuw plan in te dienen voor natuurontwikkeling bij het Lage oude Veer en de Oostpolder.

Eerder diende de stichting een projectplan in voor de ontwikkeling van 50 hectare natuur, waarvan het grootste deel nu bestemd is voor agrarisch gebruik. Dat plan past niet binnen de in het coalitieakkoord geformuleerde uitgangspunten en de door de raad aangenomen motie aangaande natuurontwikkeling. Daarom vraagt het college Landschap Noord-Holland om een nieuw plan, dat enkel is gericht op natuurontwikkeling binnen de Provinciale Ecologische Hoofdstructuur.

Ecologische Hoofdstructuur

Het Natuurnetwerk Nederland is het Nederlands netwerk van bestaande en nieuw aan te leggen natuurgebieden. In de wet heet dit de Ecologische Hoofdstructuur (EHS). Het netwerk moet natuurgebieden beter verbinden met elkaar en met het omringende agrarisch gebied.

HK

"Het college van burgemeester en wethouders van Hollands Kroon heeft Stichting Landschap Noord-Holland gevraagd een nieuw plan in te dienen voor natuurontwikkeling bij het Lage oude Veer en de Oostpolder".

Als die stichting binnengehaald wordt dan kan de burger er van verzekerd zijn dat het gebied eerdaags verboden gebied wordt.
    We hoeven alleen maar te te kijken naar de dijk langs het Balgzand, ook verboden gebied en waarom? Mensen mogen er niet wandelen of fietsen maar de helicopters vliegen op een paar meter boven de broedgebieden, een totaal onbegrijpelijke situatie.

Een nieuw plan? Hoe zag het oude plan er dan uit en wat is er onder de tafel al bedisseld? Laat Stichting Landschap NH maar gaan collecteren i.p.v, ons belastinggeld te verknoeien met hun vrijbrief hobby's