Voorstel: sterrensysteem windpark

• vrijdag 29 augustus 2014
  • Categorie: , ,
  • De NLVOW, de vereniging van omwonenden van windturbines, wil een beoordelingssysteem voor windparken.

ANP

Dat 'sterren'systeem moet volgens de NLVOW duidelijk maken in hoeverre initiatiefnemers rekening houden met de omgeving. De vereniging heeft in reactie op de gedragscode van de windbranche een eigen code ontwikkeld.
    Daarin staat dat bewoners die binnen een straal van 750 meter van een windpark wonen een aanbod zouden moeten krijgen van de exploitant, misschien zelfs een voorstel om de woning te kopen. Tussen 750 en de 1250 meter afstand krijgen bewoners de aangetoonde waardedaling van hun huis vergoed. Alle bewoners binnen een straal van 5 kilometer moeten een aanbod krijgen om te participeren in windenergie.

Ed Nijpels

Exploitanten krijgen sterren voor de mate waarin zij aan de eisen in de gedragscode voldoen.
    De NLVOW biedt de eigen code vandaag aan aan Ed Nijpels, voorzitter van de commissie die toeziet op naleving van de afspraken uit het Energieakkoord. De vereniging van omwonenden onderschrijft de afspraak in het akkoord om de komende jaren op land drie keer zoveel windenergie op wekken.

NOS

"De NLVOW biedt de eigen code vandaag aan aan Ed Nijpels, voorzitter van de commissie die toeziet op naleving van de afspraken uit het Energieakkoord'.

Ed Nijpels is alleen geinteresseerd in het vullen van zijn zakken, hoe crimineler hoe beter bij dat baasje.