'Te weinig bouwleges windturbine'

• maandag 25 augustus 2014
  • Categorie: , , ,
  • Haarlem/Schagen -   Vragen van PVV-Statenlid Van der Sluis over dubbelrol Schager wethouder Van der Veek

Richard Zut nzut@hollandmediacombinatie.nl

PVV-Statenlid Dannij van der Sluis heeft het college van Gedeputeerde Staten van de provincie Noord-Holland vragen gesteld over of het voorzitterschap dat de Schagense wethouder Sigge van der Veek 26 juni jongstleden aanvaardde bij de Regionale Uitvoeringsdienst Noord-Holland Noord (RUD NHN). PVV'er Van der Sluijs wil weten of er een sprake is van belangenverstrengeling.

Sinds 1 januari 2014 verorgt deze dienst de uitvoering van ergunningverlening, toezicht- enhandhavingstaken op het gebied van milieu in Noord-Holland Noord. „De nieuwe voorzitter de heer Van der Veek is zelf eigenaar an een windturbine en was in het verleden commissaris bij de Windunie. Bij de PVV roept dit de vraag op of er dan wellicht sprake kan zijn van belangenverstrengeling aangezien de RUD NHN ook op het gebied van windenergie veel te zeggen krijgt c.q. heeft."

Verder suggereert Van der Sluijs dat Van der Veek bij de aanvraag van de vergunning voor een windturbine aan de Belkmerweg (al dan niet opzettelijk) niet de werkelijke bouwkosten zou hebben opgegeven, waarover bouwleges moesten worden afgedragen aan de toenmalige gemeente Zijpe. Daarover zegt de PVV'er: „Van der Veek heeft slechts 400.000 aan bouwkosten opgegeven, terwijl een windturbine van 2,3 megawatt zonder fundatiekosten en btw toch al snel €1.700.000 kost." Volgens Van der Sluijs zou toenmalig Zijper wethouder Ben Blonk hebben erkend dat hier fouten bij zijn gemaakt.

Namens het college van burgemeester en wethouders Schagen ligt collega-wethouder Jelle Beemsterboer, portefeuillehouder ruimte, 'niet wakker van de gestelde vragen'. „Wij hebben geen enkele twijfel over Van der Veeks integriteit. Toen hij wethouder werd nam hij afstand van zijn bedrijf. Dat was best een heftige procedure, en daar is altijd alle openheid over geweest. En wat de PVV-vragen betreft, het kan toch niet zo zijn dat je als ex-ondernemer niet mag deelnemen aan de democratie?"

NHD

Het wordt erger en erger met onze politieke elite. Het is roven, stelen, bedriegen en ga zo maar door.
    In iedere gemeente in Nederland is het tegenwoordig raak maar in de Noordkop begint het zo langzamerhand de pan uit te reizen met de politici en ze worden steeds brutaler omdat ze weten dat ze aan alle kanten worden gedekt door hun collega's die er op hun beurt ook een slaatje uit willen slaan.

De PVV kan vragen stellen wat ze wil maar aangezien de politici van de oude politiek doen wat ze willen, gesteund door de rechterlijke macht, staat de PVV op een eiland.

Zo ook met de islamisering van Nederland, de Nederlandse ouderen sterven doordat er geen opvang is in de zorginstellingen, maar er wordt wel een 1/2 miljard euro extra uitgetrokken om tienduizenden moslims binnen te halen, de zogenaamde vluchtelingen die niets anders zijn dan Afrikanen die door veel geld te betalen aan mensensmokkelaars in Nederland verzeild raken en hier vervolgens een riante uitkering en de rest ontvangen.

Nog een paar jaar en heel Europa zal worden ingenomen door hordes van de zogenaamd vredelievende moslims.
    IS is al in het midden oosten bezig, maar hopen dat Israel stand houdt want anders is het nog eerder met ons gebeurd met medeweten van de politiek en moslimvriend Obama.
    Droom allemaal gelukzalig verder over onze fantastische multiculti samenleving, we worden vanzelf wel op een uiterst ruwe manier wakker geschud.