Niels Busker uit raad Hollands Kroon

• woensdag 20 augustus 2014
  • Hollands Kroon - 20-8-2014 -  WINKEL - Piet-Wim Klaver opvolger

Door Harry de Jong

Fractievoorzitter Niels Busker van D66 stapt uit de gemeenteraad van Hollands Kroon om zich volledig te kunnen storten op zijn eigen bedrijf. Zijn plek in de raad wordt ingenomen door Piet-Wim Klaver. Zittend raadslid Liesbeth Vlietstra-Wouterse wordt de nieuwe fractievoorzitter.

Piet-Wim Klaver opvolger

Winkeler Busker startte vorig jaar nadat hij de marine had verlaten een eigen onderneming, Busker Technisch Vastgoedmanagement. Het bedrijf is recent snel gegroeid, waardoor werk, raadslidmaatschap en z'n jonge gezin niet meer goed vielen te combineren.

Busker is sinds eind 2011 lid van de gemeenteraad van Hollands Kroon. Eerder zat hij ook in de raad van Niedorp, toen nog voor de PvdA. In Hollands Kroon waren het onderwijs en sociale zaken zijn speerpunten.

Piet-Wim Klaver woont eveneens in Winkel. Hij werkt als bedrijfsadviseur bij Klaver Creative Control en is mede-eigenaar van internetbedrijf Internetblik BV. Hij was al actief in het afdelingsbestuur van D66 in Hollands Kroon, maakte deel uit van de steunfractie en schreef mee aan het verkiezingsprogramma.

NHD

Een onherstelbaar verlies voor Hollands Kroon, maar wie is eigenlijk Niels Busker, wat heeft hij allemaal gepresteerd?
    Een D66tiger en onderwijs, buiten investeren in nog een laag managers komt D66 niet.

Wat zullen we die meeloper ontzettend missen, van hem kon je werkelijk alles verwachten.
    Hij was zo veranderlijk als het weer en waaide met alle winden mee.
    Hopelijk heeft en gaat het met z'n bedrijf aldoor voor de wind,