Bakker en Nihot grijpen macht in HO! en zetten Post uit de partij

• vrijdag 1 augustus 2014
  • Categorie:
  • DEN HELDER - Rachel Post. Partijloos?

Pieter Bakker en Marc Nihot blijven bestuursleden van Helder Onafhankelijk! Ze hebben een meerderheid van het aantal leden bereid gevonden in te stemmen met het uit de partij gooien van raadslid Rachel Post. Daarmee is de chaos binnen de jongste politieke vereniging in Den Helder compleet.

Deze week werd bekend dat een groep leden rond Rachel Post een vergadering had belegd waarin Bakker en Nihot als bestuurslid werden afgezet.

Vrijdag stuurden beide oud-raadsleden een brief naar de media met daar onder de handtekeningen van 19 van de 34 HO!-leden. Zij steunen Bakker en Nihot in hun streven om de eigen fractievoorzitter uit de partij te zetten. De brief is ook ondertekend door Marinus Vermooten, het HO!-lid dat ruzie kreeg met Post en uit de fractie stapte. Als leider van Groep-Vermooten steunt hij nu de coalitie die een krappe meerderheid heeft in de gemeenteraad. Bakker en Nihot doen een beroep op Vermooten om zich weer te afficheren als raadslid van HO!

NHD