Zorgen over 'Polenhotel'

• vrijdag 9 mei 2014
  • Categorie: , ,
  • Hollands Kroon - Slootdorp -Slootdorpers vrezen overlast
     Inwoners van Slootdorp maken zich zorgen over plannen om in Hotel Lely buitenlandse werknemers onder te gaan brengen. Dorpsvereniging Slootdorps Belangen heeft via pamfletten bewoners attent gemaakt op het voornemen om er een 'Polenhotel' van te maken. Hoe de plannen er exact uitzien is niet bekend. Een projectontwikkelaar zou in het pand appartementen willen inrichten waar werknemers in gehuisvest kunnen worden. „Bij de gemeente Hollands Kroon is inderdaad een vergunningaanvraag binnengekomen, deze is nog niet beoordeeld", meldt woordvoerster Monique Tesselaar.

In principe is het polenhotel volgens het bestemmingsplan mogelijk. Op het pand rust een horecabestemming tot categorie 4, wat wil zeggen dat er een hotel, restaurant en dansgelegenheid in ondergebracht mag worden. „Wel moet er gekeken worden naar wat de bouwplannen precies inhouden."

Voorzitter Saskia Zuidema van Slootdorps Belangen: „Bianca Koorn, onze penningmeester, houdt zich er mee bezig maar die is er nu niet. Wel weet ik dat we onze dorpsgenoten er op willen wijzen wat er speelt. Wij pijn een vereniging die jeugdactiviteiten organiseert, dus dit gaat onze capaciteit te boven. Daarom staan we er neutraal in."

Discrimineren

Op de pamfletten meldt Slootdorps Belangen niet tegen Poolse werknemers te zijn en dat ze niemand wil discrimineren. Wel stelt ze dat bet plan Slootdorp niet ten goede komt, omdat er een mooie locatie voor verenigingsactiviteiten verdwijnt. Ook vreest de vereniging overlast. Volgens de huidige uitbaatster van Lely, Hennie Kers, is een beheermaatschappij uit Zwaag nog altijd eigenaar van het pand. Daar was gisteren niemand bereikbaar.

NHD

Het is toch in een woord fantastisch die open binnen en buitengrenzen van de EU
    Onze kleinkinderen lopen over een jaar of 50 met een jurk(mannen) en de vrouwen met een boerka.
    Meer dan 1 miljoen werkelozen in Nederland(de cijfers van het CBS zijn onjuist omdat de mensen bij wie de WW stopt niet vermeld worden als werkeloos) en nog een 1/2 miljoen of meer mensen die zijn ondergebracht in de WAO of de bijstand en wij praten over "Polenhotels" en een verruiming van het kinderpardon. Nog meer ellende, maar zolang de boeren en de boven ons gestelden er maar flink op verdienen is alles mogelijk in HK en de rest van Nederland.